Felieton Drukuj Email
Kraj obłudą silny
03.08.2010.
ImageGdyby hipokryzję można było eksportować, Polska byłaby gospodarczą potęgą. Zakłamanie obok zawiści i nietolerancji, to nasza specjalność narodowa.
 

 

Oglądałem dzisiejsze wydarzenia z Sądu Najwyższego i sprzed Pałacu Prezydenckiego z poczuciem głębokiego niesmaku i zażenowania. Mentalni talibowie obnażyli słabość naszego państwa. Pokazali, że rację ma u nas ten, kto krzyczy najgłośniej, a obłęd w oczach znaczy więcej niż racjonalne argumenty. Na szczęście świat się tymi wydarzeniami nie zainteresował. Gdyby było inaczej, do niesmaku i zażenowania dołączyłby jeszcze wstyd. Ten sam, który czułem, gdy Tusk z Kaczyńskim kłócili się o krzesła, a Kwaśniewski zataczał w Charkowie.

W całej tej awanturze nie chodzi o obronę symbolu wiary, bo nie jest on w Polsce zagrożony. To konflikt czysto polityczny, wykreowany przez polityków i sympatyków Radia Maryja, którzy w cyniczny sposób wykorzystują tragedię smoleńską do doraźnej walki politycznej, choć jeszcze niedawno deklarowali, że nie będą tego robić.  Słusznie powiedział biskup Pieronek, że to walka krzyżem przeciwko krzyżowi.  Ci, którzy uważają się za obrońców Kościoła wyrządzają mu krzywdę, przyprawiając ludziom wierzącym gębę fanatyków i oszołomów.

Zresztą hipokryzja towarzyszy sprawie tragedii smoleńskiej od samego początku. Przed feralnym lotem, Lech Kaczyński był dla znakomitej większości Polaków najgorszym prezydentem w historii, dołującym w sondażach politykiem, zakompleksionym kartoflem i  chodzącą sumą lapsusów. W kilka minut po katastrofie stał się bohaterem narodowym, prawdziwym mężem stanu, wybitnym prawnikiem i (sic!) męczennikiem…

Zbiorowy lament, który potem nastał był kwintesencją obłudy. Rozpędzona w emocjach tłuszcza nie myśli, więc  jej wybaczyłem. Dużo trudniej zniosłem dudnienie wyzierające z głośników telewizorów, gdy dziennikarze zbiorowo bili się w pierś żałując, że wcześniej krytykowali zmarłego prezydenta. Pochówek na Wawelu dopełnił całości. Dla ludzi o zdrowych zmysłach, był to ewidentny gwałt na historii i zdrowym rozsądku. Biorąc pod uwagę prezydenturę Lecha Kaczyńskiego, mogiła w Alei Zasłużonych na Powązkach byłaby nobilitacją…

Himalaje oportunizmu pokazała też kampania wyborcza. I nie chodzi tu nawet o obietnice gruszek na wierzbie, ale o perfidne oszustwo polegające na przekonywaniu Polaków, że jest się kimś innym niż w rzeczywistości. Kandydaci zapewniali, że Polska jest najważniejsza, a zgoda buduje. Ściskali sobie dłonie, deklarowali zakończenie wojny polsko-polskiej i mówili o woli współpracy po wyborach. Dziś dają temu świadectwo…

 Jarosław Kaczyński szybko zrzucił maskę polityka koncyliacyjnego i obrócił w pył ciężką pracę spin doktorów, którzy kreowali go na stabilnego emocjonalnie polityka.  Zaczął znowu strzykać jadem, wietrzyć spiski, układy i siać nienawiść.  Podobnie uczynił Janusz Palikot, cynicznie przyznając, że jego metamorfoza była tylko grą polityczną. Z piwnicy wyskoczyli ci, którzy uprawiają politykę przez konflikt, a z przeciwników politycznych robią okupantów. W efekcie  zamiast zakopywać podziały, kopią nowe okopy.

Oczywiście hipokryzja, to nie tylko domena opozycji. Rząd też jej ulega. Dziś sprytnie wykorzystał zamieszanie na Krakowskim Przedmieściu do wprowadzenia podwyżki podatków. Ekipa Tuska podjęła tę decyzję, choć wcześniej obiecywała – jak przystało na liberałów – podatki obniżać, a finanse publiczne reformować.

Gdy patrzę na poczynania naszej elity politycznej  – oczywiście jeśli „elita polityczna”, to nie oksymoron – to zaczynam być naprawdę dumny, że skreśliłem w wyborach wszystkich. Towarzyszy mi też pewne uczucie z dzieciństwa. Kiedy byłem małym chłopcem i ktoś mnie zapytał, kim chciałbym zostać, gdy dorosnę, bez wahania odpowiadałem, że obcokrajowcem. Teraz znowu zaczynam tak myśleć…

 PRZEMYSŁAW PRUCHNIEWICZ 

Więcej tekstów autora na blogu: zgredaktor.pl  

Dodaj artykuł do:



Komentarze (66)
RSS komentarzy
1.
Chocholi taniec
04-08-2010 07:34
Anka - Gość
Nie jest Pan odosobniony w swoich odczuciach. 
Nigdy nie myślałam o emigracji...od wczoraj mam na nią ochotę... 
Szaleństwo fanatyków i słabość Państwa - ile razy już to przerabiano w historii? 
Ja także skreśliłam nasze 2 prezydenckie gwiazdy ale to tylko pusty gest,żyć trzeba tu i teraz.Strach się bać jak mówi młode pokolenie.
2.
Chocholi taniec
04-08-2010 08:41
Aneta Wierczyńsla - Gość
Panie Przemku, ma pan świetną ilustrację do tego tekstu na swoim blogu. Idealnie odzwierciedla stan umysłu ludzi, którzy bronią tego krzyża. Wczoraj mieliśmy w Polsce prawdziwy dzień świra. Trzeba było ich tam spałować i tyle. Ciekawe czy gdyby stanął tam muzułmański półksiężyc i grupka fanatyków by go broniła, to policja też by odpuściła? 
 
Dziki kraj, dzicy ludzie, dzika religia.
3.
Chocholi taniec
04-08-2010 09:09
Mapet - Gość
Ciekawe co ci ludzie pod krzyżem brali. Przecież nie da się zrobić takiej akcji na sucho. Po oczach było widać, że są czymś strzelenie. Najwidoczniej towar był za mocny i powinni brać połowę. 
 
Ale najbardziej podobał mi się koleś, który przyszedł pod pałac z koniem na biegunach i krzyczał "Gdzie jest Marcin". Zapytany przez dziennikarzy, o co chodzi, odpowiedział, że przyszedł tu się powygłupiać, ale widzi, że z tych wszystkich ludzi jest najbardziej normalny ;)))
4.
Chocholi taniec
04-08-2010 09:23
Ela - Gość
najważniejsz na tym Plplacu była ta "wyjąca do mikrofonu" kobieta. Zresztą można było zobaczyć jaka polska " elita" broniła krzyża. To ci którzy zawiedli się na wyborach. To nie chodzi gdzie ma ten krzyż stać tylko o zemstę i nienawiść. Ale takim ludziom to nawet krzyż nie pomoże.Ich obłudę i fałszerstwo widać z daleka i nic nie mają wspólnego z wiarą.
5.
Temat zastepczy .
04-08-2010 12:10
Potr - Gość
Krzyz i ten artykul to temat zastepczy nakrecanie ludzi na blachy temat jak to bywa w mediach. Zamiast pisac co sie dzieje za naszymi plecami i o czym naprawde powinnismy sie zmartwiac czyli podwyzka podatków, Pan pisze o krzyzu ..Odwrocenie naszej uwagi krzyzem a haracze rosna, my nic i nawet malo glosow sprzeciwu chociazby na forach jest przeciwko podnoszeniu podatkow - ludzi opanowal szał Krzyza a media spirale ta podkrecaja. 
Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych ale w tym wypadku dziwna jest zbieznosc wzrostu podatkow i zadymy wokol krzyza - ktos chce uspic czujnosc Polaków, od 20 lat im to sie udaje.
6.
Czytaj Piotrze ze zrozumieniem
04-08-2010 12:20
Fucking Polak - Gość
Gdyby Piotr z komentarza nr 5 zadał sobie trochę trudu i przeczytał ze zrozumieniem cały tekst to może zauważyłby,że autor wspomina w nim o podwyżce podatku. No i chyba szanowny Piotr nie sądzi, że to rząd zagonił ponad tysięczną armię katoekstremistów i nakazał im wznosić okrzyki ,,Jarosław, Jarosław'', aby przykryć podwyżkę VAT. Dla mnie sprawa jest jasna, każdego z tych niby obrońców krzyża należąłoby natycmiast zamknąć w jakimś miejscu odosobnienia i trzymać ich tam o suchym chlebie i wodzie. Bo to nie są ludzie, to są zaślepione nienawiścią zwierzęta o bardzo małych rozumkach.
7.
do kom 5. i do kom 6
04-08-2010 12:29
G. - Gość
Przecież w tym tekście pisze o tym, że Tusk wykorzystał moment. Widać, że komentujesz artykuł bez zgłębiania treści ;)  
 
Choć w tym co piszesz jest sporo racji. To kancelaria prezydenta wyznaczyła termin przeniesienia krzyża, wiedząc, że wywoła on protesty nawiedzonych.
8.
Do punktu G
04-08-2010 12:35
Fucking Polak - Gość
Widać,że komentujesz wPISy, nie rozumiejąc zawartych w nich treści.
9.
Kraj obłudą silny
04-08-2010 18:16
Wierząca - Gość
Świetny artykuł!Być możeo śmieszenie władzy pod Pałacem Prezydenckim miało być zasłoną dymną na podwyżkę podatków. Niemniej dziś rano czekałam na komunikat, że Szef Kncelarii Prezydenta podał się do dymisji albo został zdymisjonowany! A tutaj cisza. Samo uzgodnienie przez harcerzy, kościół i kancelarię godziny przeniesienia krzyża do kościoła Św.Anny, było największym idiotyzmem. Procesja tak samo spóźniona, jak wylot do Smoleńska.I każde spóźnienie dało tragedię. Przed pałacem o 9 rano nie było wielu ludzi i wtedy właśnie harcerze mogli sami krzyż zabrać. Ale oni najpierw dali się wmanewrować a potem stali jak ofermy z założonymi rękami. Młodzieży ZHP jesteście narzedziem w ręku tego siwego ortodoksa z ZHR, który was zdradził!. Przylepiliście się do PiS-wskiego ZHR-u żeby dostawać z kasy państwowej więcej pieniędzy na swoją działalnoś.!Czylii połknęliście judaszowe srebrniki i już jest po was - możecie ubrać ich mundurki, nie plamiąc naszych! Specjalnie wybrano g. 13-tą żeby się to wariatkowo z całego kraju zdążyło zjechać. Jarosław zapewne oglądał sobie w TV całą akcję, oczywiście w towarzystwie ojca dyrektora. Mam nadzieję, że PiS przepadnie zarówno w wyborach samorządowych, jak i parlamentarnych. Wybór Prezydenta dzięki Bogu i mądrości narodu , mamy za sobą. Pamiętajmy, że w latach 30-tych XX wieku, z grupą żółtych koszul naród niemiecki ogłupiony został przez kurduplowatego malarz-kaprala. Rząd go poczatkowo ignorował a pożniej było za późno i dla Niemiec , i dla całej Europy.Mam nadzieję, że kolejny przypadek bezprawia w naszym karju zostanie stłumiony armatkami wodnymi i pałami! PRL-owskie ZOMO nie zostało przecież zlikwidowane, tylko inaczej sie nazywa a zadania ma te same.
10.
Lisek chytrusek
04-08-2010 20:54
Jądruś - Gość
Do tej pory byłem przekonany, że ma pan dobre zamiary i dobre intencje tylko nie wszystko jeszcze rozumie co rozumieć należy. Teraz niestety mam głębkie i smutne przekonanie, że rozumie pan wiele i dobrze, czego niestety nie można powiedzieć o intencjach.  
Przerażająca jest pana irracjonalna nienawiść do wszystkiego co związane z Kaczyńskimi. Wiecznie próbuje pan im przepisywać szukanie spisków, układów i kłutliwość. Panie Przemku, przykro mi to mówić, ale to już zakrawa na obsesję, obsesję osoby, która ma coś do ukrycia. 
Smutno mi z powodu treści tego artykułu. Niechlubnie wpisuje się pan jego treścią w PO-wsko-SLD-dowską dewiację dziennikarską. 
Ani patrzeć jak za jakiś czas nazwie pan obrońców symboli karłami reakcji.  
Życzę więcej wyczucia panie Przemku i oby nie stał się pan talibem i zakładnikiem zarazem radykalnego czerwonego-liberalizmu
11.
Do króliczków
04-08-2010 21:27
Jądruś - Gość
Kiedy byłem małym chłopcem i dorosła osoba pytała mnie kim chciałbym być, kiedy dorosnę, bez wahanie odpowiadałem : tym kim jestem dziś, tylko trochę większym, silniejszym, mądrzejszym i wolnym.  
Okazuje się, że jedni mają mają w genach wpisaną walkę a ini ucieczkę. Powodzenia..............uciekaj, uciekaj...........
12.
do jądrusia
04-08-2010 23:43
Igor - Gość
To nie Przemek ma obsesję, taka jest rzeczywistość. Kaczyński ma manię prześladowczą skrzyżowaną z niepohamowaną żądzą władzy.  
 
To chory człowiek!!! Boję się takich ludzi.
13.
Boli mnie w krzyżu
05-08-2010 08:00
Fucking Polak - Gość
Jądruś - przybij się do krzyża, albo połóż na Wawelu koło zimnego Lecha. Tak będzie najlepiej dla nas wszystkich.
14.
Pislamiści atakują
05-08-2010 11:34
Antyfanatyk - Gość
Kaczyński, Kurski, Brudziński, Kempa to zamordyści. Nie wolno takich jak oni dopuścić do władzy, bo zgotują nam piekło w Polsce. To ludzie na usługach sekty z Torunia.  
 
Precz z pislamistami!
15.
Obłuda jest w nas
05-08-2010 11:54
Jądruś - Gość
Nie sposób nie przyznać, że wszyscy(blogerzy) macie rację i wszyscy podążacie właściwą, umiejętnie wskazaną Wam drogę. Drogą do wszechogarniającej europeizacji i globalizacji, również, a może przede wszystkim Waszych umysłów. Globalizacji, czyli rozmywania wszystkiego co indywidualne, jednostkowe, patriotyczne (polskie) i barwne. Nic jednak w tym dziwnego, skoro większość z Was wstydzi się polskości(czasami już od dzieciństwa), a z wiekiem umiejętnie manipulowana zaczyna się jej wręcz wyrzekać i brzydzić. 
Obłudny kraj ? Tak, to zasługa obłudnych POlaczków i POstkomunistów.
16.
Kto boi się PiS-u ?
05-08-2010 12:02
Jądruś - Gość
Winni zdrady narodowych interesów, powiązani z byłym lub obecnym aparatem władzy, obawiający się rozliczenia i pociagnięcia do odpowiedzialności, czyli około 25% Polaków.
17.
Głoputa jest w Jądrusiu
05-08-2010 12:28
Fucking Polak - Gość
Ktoś to mówił o irracjonalnej nienawiści? Jeżeli prawdziwym Polakiem ma być religijny fanatyk z krzyżem w ręku służącym jako oręż, słuchający rozgłośni toruńskiej i głosujący na karłów moralnych z PiS, to ja rzeczywiście wolę być Rumunem (z całym szacunkiem dla tego zacnego narodu). Całe szczęście, że takich mentalnie ograniczonych kreatur jak Jądruś jest w tym kraju najwyżej 40 procent. Choć wierzę,że znacznie mniej. Krzyż na drogę panie Jądruś ;)
18.
Głoputa jest w Jądrusiu
05-08-2010 13:04
namawiam do otwartosci na inne - Gość
piszecie z taką zaciekłością,nienawiścia,że nie róznicie sie juz chyba od tych najbardziej fanatycznych którzy stali pod krzyzem.ale stali tez tam inni,stali bo chcieli zademonstrowac swój sprzeciw wobec polityki dziś rządzących.tez bym tam stał.jestem oszołomem? nawiedzonym kaczystą? mozecie tak o mnie myslec.mam juz 40 lat, staram sie być otwarty na innych ludzi...ALE NIE DAJE SIE NABRAC NA OBLUDE I KLAMSTWO EKIPY PO. jesli jedynym atutem tuska ma byc to ze dzieki niemu nie rządzi pis to jak na faceta który ma rządzic nasza POLSKA to troche mało.moim zdaniem , oczywiscie
19.
Głoputa jest w Jądrusiu
05-08-2010 13:05
G. - Gość
Nie znam autora osobiście, ale po zdjęciu widać, że to człowiek młodej daty - góra 30 lat, więc Jądruś o jakich powiązaniach z dawnym aparatem władzy piszesz? Wy, ludzie PiS-u, macie genetycznie zaszczepione doszukiwanie się drugiego dna we wszystkim co czytacie i widzicie. To się leczy farmakologicznie. Mierzycie wszystkich swoją miarką. Jesteście fałszywi, więc szukacie fałszu w innych.
20.
Po jest słabe, PiS to szambo
05-08-2010 13:16
Fucking Polak - Gość
Nikt tu nie wychwala PO pod niebiosa. To partia słaba, wręcz beznadziejna. Ale PiS i Kaczyńscy to najgorsze co spotkało ten piękny kraj nad Wisłą
21.
mieso armatnie
05-08-2010 14:01
ten taki jeden - Gość
Ludzie szykujcie sie jako mieso armatnie na "misje pokojowa" - wyzwalac pola naftowe Iranu - wy tu gadu gadu gadu o krzyzu a Waszyngton juz dal Polsce rozkazy aby ostrzyc szabelki ;P 
PiS czy PO jedna to mafia na kolanach caluja stopy Amerykanów .
22.
mieso armatnie
05-08-2010 17:06
Leo - Gość
No wiesz, nas też mogą zaatakować, bo u nas też szariat zaczyn obowiązywać... 
 
U nas też są talibowie, tyle że z krzyżykiem.
23.
Do Jądrusia
05-08-2010 17:09
Leo - Gość
Dlaczego taki inteligenty facet jak ty, popiera takich oszołomów, którzy odprawiają publiczne egzorcyzmy?
24.
Do Jądrusia
06-08-2010 12:37
Telemaniak - Gość
Jare dziś olał zaprzysiężenie. Pewnie bał się, że go żółć z zazdrości zaleje ;)))
25.
Do kom 23 i innych pytających dlaczego
06-08-2010 17:10
Jądruś - Gość
Nie popieram oszołomstwa jakiegokolwiek rodzaju. Popieram między innymi i to bardzo zdecydowanie : prawdę(w przeciwieństwie do 1000 razy powtórzonego kłamstwa, wolność(w przeciwieństwie do tej iluzorycznej serwowanej nam najpierw przez PRL a teraz przez PO) i dobrze rozumiany patriotyzm (w odróżnieniu od tego "europejskiego" lansowanego przez obecny rząd .
26.
bezmózgi
06-08-2010 17:50
poprawny pol - Gość
No i co sprawa z krzyzem ucichla a podatki zwiekszyli za naszymi plecami i wszyscy jak by szczesliwi ?? 
Tak sie wlasnie uprawia socjotechnike i pierze ludzkie mozgownice :)
27.
hehe, dokładnie kom 26, 100% racji
06-08-2010 18:14
Jądruś - Gość
ETATOWY temat ZASTĘPCZY. Natępnym razem zjadą się "pod krzyż" reporterzy, dziennikarze i pismaki kiedy PO podwyższy POlaczkom vat na 24% albo kiedy w dniu wysłania polskich wojski do Konga czy Pakistany, a może zostawią sobie tę etatową już przyjemność na czas ogłoszenia wyników komisji do do spraw afery hazardowej, albo ogłoszenia wyników przyczyn tragedii Smoleńskiej, albo..............albo..............albo.
28.
Do kom. 19
06-08-2010 19:22
Jądruś - Gość
Po primo. Nie jestem człowiekiem PiS-u ani innej partii. Po due. Problemem niektórych młodych ludzi nie jest ich rzekoma współpraca z kimś tam. Równie szkodliwa społecznie jest postawa niezdecydowania i alienacji, co w połączeniu z rodzinnymi(wmówionymi) uprzedzeniami i dużej podatności na sugestie mediów jest osobowościowo zabójcze a społecznie szkodliwe.
29.
poliglota -28
06-08-2010 21:25
Ania - Gość
Jeśli "primo" to "secundo",a jeżeli "duo" (nie due) to uno. 
Ucz się Jądrusiu zamiast pisać te swoje przemyślenia.
30.
do Ani
06-08-2010 22:23
poprawny pol - Gość
przemyslenia ma swietne a blad stylistyczny czy jakis owaki kazdemu sie zdarzy, co masz madralisnka ciekawego do powiedzenia oprocz wytykania błedów ?
31.
do Ani
06-08-2010 22:25
Felo - Gość
Głosowałem na Kaczyńskiego, ale po tym, co zrobił dzisiaj żałuję... Bardzo niesportowe zachowanie.
32.
do Ani
06-08-2010 22:40
Milena Kurzepa - Gość
No dzisiaj się pan prezes zbłaźnił, pokazał jaki jest małostkowy i zacięty. Ależ go ta porażka musi boleć. Gdy tak patrzę na jego zachowanie po wyborach, to zaczynam wierzyć, że on ten księżyc byłby naprawdę skłonny ukraść, żeby tylko zaistnieć...
33.
Wyliczanka
06-08-2010 23:14
Jądruś - Gość
Po "adin", kiedy piszę due, to mam na myśli due a nie duo. A po "zwei" zamiast popisywać sie umiejętnością liczenia do dwóch, zapoznaj się lepiej z dziecięcą wyliczanką pod tyt. "Primo" : ene, "due", rike, fake, dorba, borba, itd............ A po "three" ja toleruję twoje sztywne, wyuczone, przemyślane trzymanie się schematów, ty bądź łaskawa w zamian tolerować moją nieschematowość.
34.
Adin,due...rike,fake
07-08-2010 07:06
@ - Gość
Wyliczanka ,zdziecinnienie,czy gonitwa myśli ?Jest taki stan chorobowy .upset
35.
Do Mileny
07-08-2010 07:06
Jądruś - Gość
Mam podobne odczucia co do zbłaźnienia i ja również jestem zniesmaczony tym co wczoraj zrobił PiS. Przecież naturalną konsekwencją powina być ich całkowita absencja podczas tej żenującej ceremonii zaprzysiężenia Bronka Wiśniewskiego. No chyba, że kierowała nimi nieodparta chęć zobaczenia pejsatego sprzedawczyka od grubej kreski siedzącego w jednej ławce z czerwonym konfidentem od drżącej goleni a tuż obok brylowała wałęsająca się łajza.
36.
do komentarza nr 10
07-08-2010 21:26
Pretorianin - Gość
Cytata z Jądrusia: 
 
"Do tej pory byłem przekonany, że ma pan dobre zamiary i dobre intencje tylko nie wszystko jeszcze rozumie co rozumieć należy. Teraz niestety mam głębkie i smutne przekonanie, że rozumie pan wiele i dobrze, czego niestety nie można powiedzieć o intencjach." 
 
Dopiero teraz to zauważyłeś? Ja czytam jego teksty od początku pojawianie się w Panoramie. To cholernie inteligentny facet i świetny manipulator. Zapewniam cię Jądrusiu, że on rozumie dużo więcej niż ci się wydaje. Świetnie pisze i potrafi udowodnić wszystko, ale po swojemu. Żongluje argumentami jak chce. Przez to jest meganiebezpieczny. Sieje nienawiść do PIS i ludzie mogą to przyjmować, bo kreuje się na apolitycznego i robi to w cwany sposób.  
 
PiS - jedyna Partia patryjotów!!! Komor, ro sprzedawczyk.
37.
Do kom. 36
08-08-2010 07:48
Jądruś - Gość
Oczywiście, że zauważyłem, że pan Przemek Pruchniewicz w swoich tekstach jeźdił i nadal jeździ po ś.p. prezydencie Kaczyńskim i PiS-ie jak pijany kowboj na łysej kobyle. Robił to jednak dotychczas w sposób bardziej taktowny, ukryt, zawoalowany. Od niedawna niestety ujawnia swoje drugie, prawdziwe dno i zapiekłą, organiczną nienawiść do PiS-u. Co gorsza robi to przy dzikim i głośnym wtórze swoich sympatyków i blogerów, których sympatię i zaufanie wcześniej zyskał a teraz wodzi ich jak chce za nos. 
Tak, to sprytny, szczwany gość, lisek chytrusek, zbyt inteligentny, żeby wyłącznie ślepo nienawidzić politycznych przeciwników, niebezpieczny, bo dowcipny i przekonywujący. Dobry w tym co robi. I w zwiazku z tym nasuwa mi sie pewna refleksja.  
Była kiedyś w Polsce taka instytucja, która szkoliła dziennikarskich \"śpiochów\". Ich zadaniem było pisanie przez dłuższy czas poprawnie, tak żeby wszystkim się podobało, zjednanie sobie czytelników, wypromowanie się (w zależności od potrzeb) na patriotę, demokratę, katolika czy apolitycznego, jednym słowem autorytet moralny i organ opiniotwórczy. Wszystko po to, by w decydującym momencie mieszać ludziom w głowach.
38.
Do kom. 36
08-08-2010 10:24
Mirek76 - Gość
Ej, ludzie, was się czytać nie da. Bredziecie, jak potłuczeni. Też czytam teksty Próchniewcza i osobiście mam wrażenie, że ma uczulenie na Tuska. Co chce kopnąć, to mu schodzi na rząd i premiera. Nawet w tym tekście znalazł okazję, żeby wytknąć coś Tuskowi (zupełnie bez sensu, bo gdyby nie ta podwyżka VAT to bylibyśmy drugą Grecją). 
 
Czytam go jednak dlatego, że pisze otwarcie o głupocie pisiuarów i komuchów. Wali im między oczy, a inni się z nimi szczypią.
39.
Do kom. 36
08-08-2010 10:32
Mirek76 - Gość
I coś jeszcze - Jądruś i Pretorianin to typowi przedstawiciele przydupasów Kaczpora. Demokracja dla was jest tylko wtedy, kiedy wy rządzicie, a jak ktoś inny to już totalitaryzm. Jak ktos myśli inaczej niż wy, to od razu jest szkolony przez specsłużby. Jądruś pisząc o tym "śpiochu" sugerujesz, że autor jest jakimś agentem?  
 
Ty się zgrywasz, czy naprawde jesteś takim szaleńcem??? 
 
PS. Panie Przemy przepraszam, bo wyżej napisałem pana nazwisku z błędę, ale tu chyba nie da się edytować komentarzy...
40.
do kom. 35
08-08-2010 10:48
Migalski - Gość
Bojkot zaprzysiężenia krytykowany jest nawet przez pisowskich fanatyków: 
 
Przykład: 
 
Migalski znów upomina Jarosława Kaczyńskiego na swoim blogu. "Gdybym był posłem do polskiego Sejmu, przyszedłbym wczoraj do pracy. I wziął udział w zaprzysiężeniu Bronisława Komorowskiego. Jeśli trzeba by było wstać  wstałbym. Jeśli trzeba by było klaskać  klaskałbym. Nie dlatego, że to będzie dobry prezydent, bo nie... będzie. Przyszedłbym na tę uroczystość po to, by oddać cześć Prezydentowi RP" - pisze eurodeputowany PiS.
41.
Kiedy i jak ?
08-08-2010 12:23
Jądruś - Gość
A w jaki sposób Bronisław Komorowski oddał cześć byłemu Prezydentowi RP, którego miejsce teraz zajmuje ?
42.
Odpowiadam Jądrusiowi
08-08-2010 12:41
Polskie gówno - Gość
A choćby w piątkowym orędziu.
43.
przemek sick of it all
08-08-2010 13:08
nie ogladam TUSK VISION NETWOR - Gość
przemek nadajesz sie do TVN.
44.
multikulti
08-08-2010 13:12
multikulti - Gość
Tendencyjne przedstawianie faktów w jednakowym świetle to jednak niejedyne oblicze cenzury. Na przeciwległym biegunie plasuje się zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych, robiąca obecnie w Polsce zawrotną karierę, poprawność polityczna. Zarówno w polityce, jak i w mediach polega ona na stosowaniu języka pozbawionego negatywnego zabarwienia emocjonalnego.
45.
koryto w pałacu prezydenckim
08-08-2010 13:13
lus - Gość
obłuda to płynie od NIESIOLOWSKIEGO , PALIKOTA i reszty cudotworców z PO.ogladałem zaprzysieżenie gajowego i wiecie co to bylo zaprzysiezenie ale OKRAGŁEGO STOŁU tylko naczelnego z WYBORCZEJ brakowało
46.
koryto w pałacu prezydenckim
08-08-2010 13:14
p. - Gość
Platformersi to ludzie, kturzy nie szanuja POLSKI.
47.
tvn to zenada pierwszej klast
08-08-2010 13:18
do 44 - Gość
tak tylko dzienikarze z TVN zlego słowa niepowiedzą na temat naszego cudotwórcy HERR TUSKA. a o irlandii to juz zapomnieli
48.
do 42
08-08-2010 13:40
Jądruś - Gość
Masz na myśli te kilka wymuszonych, wypowiedzianych bez przekonania słów ? Ciebie może zadowala taka mowa-trawa bez poparcia w czynach.
49.
do 44
08-08-2010 13:47
Jadruś - Gość
Obawiam się, że emocjonalne zabarwienie z terminem poprawności politycznej niewiele ma wspólnego. Tak zwana poprawność polityczna polega w głównej mierze na omijaniu niewygodnych dla rządzących tematów i tworzeniu tematów tabu. Takim tematem był kiedyś Katyń i Rzeź Wołyńska a teraz "krzyż" i katastrofa Smoleńska.
50.
multikulti
08-08-2010 14:41
multikulti - Gość
ja mam was gdzies, jutro wylatuje do Londynu na zmywaka !  
:p
51.
Polska
08-08-2010 15:02
Polak - Gość
cytat : "Gdyby hipokryzję można było eksportować, Polska byłaby gospodarczą potęgą. Zakłamanie obok zawiści i nietolerancji, to nasza specjalność narodowa." 
Juz po przeczytaniu tych 2 zdan skonczylem z dalsza lektura - to sie nazywa szkalowanie wlasnego narodu i ojczyzny .
52.
Do Polaka
08-08-2010 15:30
Anka - Gość
No właśnie. W przypadku autora tego felietonu, należałoby spytać, czy na pewno WŁASNEGO NARODU I OJCZYZNY.
53.
kameleonm
08-08-2010 15:37
g - Gość
Jadrus, od kiedy ty taki obronca krzyza? Jeszcze niedawno szkalowales w komentarzach pod tekstami tego autora kosciol i wytykales mu inkwizycje. Skad ta nagla przemiana? Od prezesa sie nauczyles?
54.
53.Krzyż jako symbol ofiary i prawdy.
08-08-2010 16:33
Jądruś - Gość
Skostniałą, obłudną instytucję Polskiego Kościoła Katolickiego z jej zakłamanymi purpuratami, potępiałam wczoraj, dzisiaj i będę potępiał jutro. 
Bronię krzyża jako symblu chrześcijaństwa i męczeństwa proroka Jezusa Chrystusa. A po katastrofie Smoleńskiej, również jako naturalnego symbolu ofiary i prawdy. 
Odsyłam na stronę księdza isakowicza-zaleskiego
55.
Krzyż jako oręż w walce politycznej
08-08-2010 18:13
xmd5a - Gość
Miejsce krzyża jest w kościele i na cmentarzu. Poza tym zawsze sobie można w domu walnąć duży dębowy krzyż, najlepiej w każdym pokoju. I tam go bronić od niewiernych. Ale przestrzeń publiczną pozostawmy wolną od jakichkolwiek symboli religijnych.
56.
Krzyż jako oręż w walce politycznej
08-08-2010 18:49
g. - Gość
Isakowicz Zalewski, to polityk nie duchowny.  
 
Czlowiek w sutannie na uslugach IPN-u.
57.
do 56
08-08-2010 19:31
Jądruś - Gość
Jakże to byłoby wspaniale, gdybyśmy mieli więcej takich polityków. 
O księdzu Isakowiczu wspomniałem na marinesie, bo to wspaniały przykład jak będąc obcokrajowcem można być polskim patriotą, co bardzo kontrastuje z postawą i bzdurami, które wypisują niektórzy rasowi patrioci "Polacy".
58.
do 57
08-08-2010 19:50
g. - Gość
A na czym polega ten jego patriotyzm?
59.
ja was czytam to na wymioty mam
08-08-2010 20:38
lus - Gość
zajmuja sie krzyzem szkalowaniem kaczynskiego ,a dolnyslask jest w zalobie:(.ogladam polsat news i co widze Niesiolowskiego jak sie smieje z Jarasa. cudotwórcy z PO niech ludzia z dolnegoslaska zafundują IRLANDIE przez która wygrał RYŻAWY:)
60.
Miłość jest ślepa
10-08-2010 22:11
Jądruś - Gość
Właśnie mija 1000 dni od objęcia rządów przez ekipę P0. Wyborcy i sympatycy partii miłości radujcie się, bo piękne jest zauroczenie. 
To nic, że kochanek-wybranek zdradza raz po raz, mami i czaruje, wystawia na dudka i kpi w żywe oczy miłość jest przecież ślepa........i tak trudno przyznać przed samym sobą, że jest się skończonym, niekochany, nieszanowanym, durniem,
61.
Świat bez kaczek jest piękny
11-08-2010 10:54
Prawdziwy Polak katolik - Gość
Oj tak radujmy się, jest co świętować. 1000 dni bez kaczej ekipy u koryta i cztery miesiące bez zimnego Lecha w pałacu. Jakie życie potrafi być piękne!!!
62.
Świat bez kaczek jest piękny
11-08-2010 23:28
Miro - Gość
Widzę, że niezła dyskusja się tu rozpętała. Chyba żaden inny autor w tym portalu nie potrafi wprowadzić takiego zamieszania swoimi tekstami. Liczba komentarzy jak na Panoramę niezła. Może rację ma Jądruś pisząc, że ten gość jest specjalnie do tego szkolony? Przeczytałem na jego blogu, że samo o sobie mówi "prowokator". Chyba faktycznie jest coś na rzeczy...
63.
Szkoda czasu!
12-08-2010 08:15
Anka - Gość
Tekst autora mądry i przemyślany.Niestety większość komentarzy jest autorstwa tej samej osoby. 
Podpisuje się ona imionami osób,które wzięły udział w dyskusji. 
Szkoda czasu na polemiki z jednym,chorym z nienawiści dyżurnym komentatorem.
64.
Polska
12-08-2010 10:12
Polak - Gość
cytuje :"Kiedy byłem małym chłopcem i ktoś mnie zapytał, kim chciałbym zostać, gdy dorosnę, bez wahania odpowiadałem, że obcokrajowcem. Teraz znowu zaczynam tak myśleć& " 
Jedz Pan z Polski w takim razie i nigdy tu nie wracaj..
65.
Do Anki
12-08-2010 22:46
Jądruś - Gość
Z zakochanymi nie dyskutuję, ponieważ nie ma najmniejszych szas, żeby ich do czegokolwiek przekonać.
66.
pytanie
14-08-2010 18:19
Miro - Gość
Jądruś o co chodzi z tym zakochaniem? Kto w kim? Bo nie kumam...

Napisz komentarz

Komentarze naruszające netykietę i regulamin portalu będą usuwane. Przeczytaj nasz regulamin

Imię:
Tytuł:
Komentarz:



Kod antyspamowy:*CAPTCHA Image
[ Inny obrazek ]

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Aktualności

Sonda

Przez mrozy:
Advertisement

KUP E-WYDANIE NASZEGO TYGODNIKA!

Image

DODATEK ROLNICTWO

Image

Copyright © 2005 - 2011 Panorama Leszczyńska        Opracowanie strony: NewsNet        Grafika: webSylium                                 Serwer: Logo EasyWWW